#4 Zabić słowem dobry uczynek

Dosłownie kilka minut temu oskarżyłam mojego Tatę o pozostawienie pustego słoika w lodówce. Kończąc wygłaszać moją mowę oskarżycielską moja Mama przyznała się do „zbrodniczego” czynu jednocześnie oczyszczając mojego Tatę z zarzutów.
Zaś po dokładniejszym zweryfikowaniu całej sytuacji okazało się, że to ja idę ścieżką prowadzącą do zostania zabójcą dobrych uczynków.

Cieszę się, że nie było mojego Taty, kiedy zarzuty padły pod jego imieniem, bo sytuacja mogła mieć katastrofalne skutki.


I nie chodzi mi tutaj o dosłowną katastrofę, ale o bagienko ze złymi nawykami, do którego usilnie często kogoś wpychamy, gdy tymczasem on próbuje się wydostać.
Dlatego nie oskarżaj ludzi, gdy nie masz 100% pewności, że to oni byli winowajcami.
A może ten ktoś,właśnie teraz jest w trakcie pracowania nad sobą a Ty stałeś się *motylkiem, który zadecydował o zrujnowaniu jego planu
( * – #2 ->https://moja8inspiracja.wordpress.com/2017/02/14/featured-content-2/ ).
Człowiek często działa na przekór albo po prostu przestaje wierzyć w siebie, gdy widzi, że nie ma w nikim wsparcia.
Dlatego nie oskarżaj i nie smęć a częściej doceniaj i dziękuj :).

Szukaj w drugim człowieku dobra, nie rozkoszuj się jego potknięciami  !

Kodeks Cywilny
Art. 7. Jeżeli ustawa uzależnia skutki prawne od dobrej lub złej wiary, domniemywa się istnienie dobrej wiary.

A.

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

Up ↑

